Syns högt på sökmotorerna

Sökmotoroptimering

Offertförfrågan !
Våra SEO strategi är både prisvärd och effektiv.

Vad är SEO och varför är det viktigt?

Sökmotoroptimering är processen att optimera webbsidor och dess innehåll så att de lätt kan upptäckas av användare som söker efter termer som är relevanta för din webbplats. Termen SEO beskriver också processen för att göra det enklare för så kallade "sökrobotar att hitta, scanna och indexera din webbplats.

Konceptet SEO

Även om begreppet SEO är relativt enkelt så har många nykomlingar i SEO fortfarande frågor om detaljerna som kan tillexempel vara:

  • Hur "optimerar du" för din webbplats eller ditt företags webbplats för sökmotorer?
  • Hur vet du hur mycket tid du ska spendera på SEO?
  • Hur kan du skilja "bra" SEO-råd från "dåliga" eller skadliga SEO-råd?

Kanske den viktigaste aspekten av sökmotoroptimering är hur man faktiskt kan utnyttja SEO för att få mer relevant trafik, leads och försäljning för ditt företag.

Varför ska man tänka på och bry sig om SEO då?

Många söker efter specifika produkter och tjänster med avsikt att betala för dessa saker. Det är känt att dessa sökningar har kommersiell avsikt, vilket innebär att de tydligt indikerar med sin sökning att de vill köpa något du erbjuder.

Människor söker efter alla saker som är direkt relaterade till ditt företag. Utöver det söker dina kunder också efter alla slags saker som bara är löst relaterade till ditt företag. Dessa representerar ännu fler möjligheter att få kontakt med dem och hjälpa till att svara på deras frågor, lösa deras problem och bli en pålitlig resurs för dem.

Är det mer sannolikt att du hämtar dina widgets från en pålitlig resurs som erbjöd utmärkt information var och en av de fyra senaste gångerna du vände dig till Google för att få hjälp med ett problem eller någon du aldrig hört talas om?

Vad är det som fungerar då för att driva SEO-trafik från sökmotorer?

Det är viktigt att notera att Google ansvarar för majoriteten av sökmotortrafiken i världen. Detta kan variera från en bransch till en annan, men det är troligt att Google är den dominerande aktören i sökresultaten som ditt företag eller din webbplats skulle vilja dyka upp i, men de bästa metoderna som beskrivs i den här guiden hjälper dig att placera din webbplats och dess innehåll att rankas i andra sökmotorer också.

Så hur bestämmer Google vilka sidor som ska returneras som svar på vad folk söker efter? Hur får du all denna värdefulla trafik till din webbplats?

Googles algoritm är extremt komplex men på hög nivå:

  • Googles algoritm avgör relevans genom att "genomsöka" (eller läsa) webbplatsens innehåll och utvärdera (algoritmiskt) om innehållet är relevant för vad sökaren letar efter, baserat på de nyckelord som den innehåller och andra faktorer (så kallade "rankningssignaler") .
  • Google bestämmer ”kvalitet” på ett antal sätt, men webbplatsens länkprofil - antalet och kvaliteten på andra webbplatser som länkar till en sida och webbplats som helhet - är bland de viktigaste.
  • Google letar efter sidor som innehåller högkvalitativ, relevant information som är relevant för vad man sökte på.

I allt högre grad utvärderas ytterligare rankningssignaler av Googles algoritm för att avgöra var en webbplats kommer att rankas, till exempel:

  • Hur människor interagerar med en webbplats (hittar de den information de behöver och förblir på webbplatsen, eller "studsar" de tillbaka till söksidan och klickar på en annan länk? Eller ignorerar de helt enkelt din annons i sökresultaten helt och hållet och aldrig Klicka genom?)
  • Snabbhet på sidan och om sidan är mobilanpassad
  • Hur mycket unikt innehåll en sida har och framförallt värdet i dess innehåll

Det finns massor med faktorer som Googles algoritm tar hänsyn till vid en sökning och Google uppdaterar konstant och förfinar sökresultaten så de kan leverera bästa tänkbara sökresultat.

Vad är sökord?

Det främsta målet med SEO är att ranka bra i sökmotorresultat efter de ord och fraser som dina potentiella kunder söker. Dessa ord och fraser är nyckelord. (Keywords)

Det finns många faktorer som spelar in på din webbplats förmåga att ranka bra, men nyckelord hjälper sökmotorer att förstå vad varje sida på din webbplats handlar om. Detta gör att de kan visa lämpliga sidor för vissa sökningar och vara säker på att de förser sina användare med den information de vill hitta.

Detta innebär att ett av SEO: s huvudmål är att identifiera de nyckelord som dina potentiella kunder använder när de söker efter dina produkter eller tjänster och sedan använda dem i rätt områden på din webbplats.

Vad gör sökorden för din SEO?

Nyckelord för SEO är de ord eller fraser som används i ditt webbinnehåll som hjälper människor att hitta din webbplats via sökmotorer som Google. Optimering av din webbplats med SEO-nyckelord (och enligt bästa metoder för SEO) kan hjälpa dig att få fler användare och trafik till din webbplats.

Förbättra sökresultaten på Google. 

Vi hjälper er med Sökmotoroptimering

Hör av er till oss. 

031-388 44 44